Викладач ЄрофєєваВ.В. Навчальна дисципліна: «Ріст і розвиток людини». · Тема практичного заняття « Сім’я та шлюб, роль їх у формуванні здорової людини». Група 3А с/с. Дата:20.11.20.

 

Викладач ЄрофєєваВ.В.

Навчальна дисципліна: «Ріст і розвиток людини».

·         Тема практичного заняття

   « Сім’я та шлюб, роль їх у формуванні здорової людини».

 

 

Група 3А с/с.

Дата:20.11.20.

 

 

 

Практичне заняття № 18

Тема. Сім’я та шлюб, роль їх у формуванні здорової людини

 

Навчальна мета

Знати:

• що таке шлюб та його роль і значення в житті людини;

• характеристика самореалізації людини в шлюбі, статеве життя в шлюбі, планування сім’ї.

Уміти:

застосовувати контрацептиви;

• пропагувати здоровий спосіб життя.

 

 

Підготовка до практичного заняття

(теоретичні та практичні завдання)

 

Зміст роботи

 

Аспекти шлюбу та роль і значення шлюбу в житті людини.

 

Характеристика реалізації людини в шлюбі, статеве життя в шлюбі, планування сім’ї.

 

Завдання

1.Зробити опорний конспект з теми(самостійна робота)

2.Вирішити запропоновані завдання.

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАНУВАННЯ СІМ'Ї

Класифікацію поведінки в шлюбі запропонував К. Сагер (1976 р.):

партнер, орієнтований на рівноправність (очікує рівних прав і обов ’язків);

романтичний партнер (очікує щиросердної згоди, хоче створити міцну сім’ю); важливе значення для нього мають сентиментальні символи. Почувається обманутим, коли партнер відмовляється "грати” з ним у ці романтичні ігри;

"батьківський” партнер (із задоволенням піклується про іншого, виховуючи його, тоді як інший займає "дитячу” позицію);

"дитячий" партнер (вносить у шлюб деяку спонтанність, безпосередність і радість, але водночас забирає владу над іншим партнером своєю "дитячою” безпорадністю);

• раціональний партнер (стежить за проявом емоцій, точно дотримується права й обов’язку). Відповідальний, тверезий в оцінках, добре пристосовується до життя, незважаючи на те, що партнер не поводиться так, як він);

товариський партнер (хоче бути товаришем і шукає для себе такого самого супутника, з яким міг би розділити повсякденні турботи);

незалежний партнер (зберігає в шлюбі визначену дистанцію стосовно свого партнера. Прагне уникнути зайвої інтимності у стосунках і хоче, щоб партнер ставився з повагою до цих його вимог).

 

 

Соціологи поставили нареченим запитання: “Чому ви вирішили вступити в шлюб?” Була відповідь: “Тому, що ми любимо один одного”. За даними соціологів, більшість наречених не погоджуються з коханням “палким і сліпим”. Вони надають перевагу почуттям, які народжуються не тільки в серці, а й у голові, і поєднують ці почуття з вірністю подружжя. При цьому підкреслюється важливість таких рис у супутника життя: інтелектуальність, працездатність, турботливість, відповідальність, почуття гумору. Якщо ці вимоги виконуються, шлюб повинен бути ідеальним. Але прогноз не завжди здійснюється.

 

Сьогодні соціологи світу говорять про типові моделі сім’ї.

 

Першою моделлю можна вважати “замкнуту сім’ю”, яка будується на ідеалізованих ідеях подружжя. Ці ідеї називають малореальними. Обидва з подружжя переконані, що “належать тільки одне одному”, що в сім’ї “особистість ніколи не буде почуватися одинокою”, що “ревнивість — цс гасло любові”. Подружжя впевнені, що вони повинні завжди бути разом, а конфлікти — це ознака згасання любові. Серед таких сімей високий відсоток довгого подружнього життя, хоча згодом романтичні уявлення поступово минають, переважає відповідальність за сім’ю, дітей, працездатність, турботливість. Але добра половина таких шлюбів закінчується розривом через нескінченні конфлікти, оскільки не здійснюються мрії і приходить розчарування. Іноді в таких випадках ревнивість стає нестерпною, поряд з нею розвивається грубість, неповага і це призводить до розриву шлюбу.

 

Друга модель сім’ї порівнюється з дубом і плюшем. Один із подружжя — “дуб” — владика над життям іншою, опорою якого він є. Другий з подружжя— “плющ”. Він обвиває “дуб” і перекладає на його плечі всі проблеми, вирішення всіх питань. Не завжди “дубом” є чоловік, це може бути і дружина. Іноді ці ролі між подружжям можуть змінюватися. Такі родини живуть добре, коли ролі в “сімейному театрі” розподіляються за спільним бажанням. Розпадаються такі шлюби, якщо присутні лише відповідальність, турботливість за дітей, а відсутні теплота, сердечність, взаємодопомога.

Третя модель сім’ї — це сім’я “борців”. Ледь прозвучить шлюбний марш, як починається боротьба за право бути “володарем сім’ї-”, диктатором своєї волі. Кожна дрібничка — це привід для конфліктів, для приниження протилежної сторони. У цих конфліктах ніколи не зважають на почуття іншого. Такі шлюби можуть існувати довго, коли один із подружжя підкоряється і повністю виконує волю і бажання іншого. Буває, що шлюби

не розпадаються, хоча триває нескінченна боротьба, радощів у такій родині мало, подружжя зв’язані відповідальністю за дітей.

 

Четверта модель сім’ї — це сім’я “незалежних людей”. Кожен із подружжя зберігає право на особисту свободу (іноді — до права на позашлюбні зв’язки). Буває, що подружжя живуть окремо, зустрічаються на спільній території однієї зі “сторін”. Сім’я зберігається, обидва подружжя проявляють турботу про дітей. Кожен із подружжя перед іншими людьми хвалиться своєю прогресивністю, відсутністю закостенілої моралі пращурів, наявністю нової сучасної моралі. Але такий шлюб без справжньої любові, частіше будується на грошовій зацікавленості обох сторін або однієї сторони (шлюб за розрахунком). Кохання відсутнє з самого початку, іноді подружжя вступають у шлюб за домовленістю батьків і їм здається, що вони кохають одне одного. Обидва з подружжя за все життя можуть не

зустріти справжнього кохання і тому такий шлюб триває. Живуть у шлюбі без конфліктів, без радощів, страждають на апатію, але переважає відповідальність за дітей, а іноді — почуття самозадоволеності, матеріального благополуччя, небажання щось змінювати.

 

П’ята модель сім’ї — це “шлюб соратників”. Подружжя кохають одне одного. Любов зряча, спокійна, ґрунтується на довірі одне до одного, взаєморозумінні. У таких шлюбах подружжя доповнюють одне одного, допомагають одне одному у вдосконаленні особистості. Конфлікти в таких сім’ях перетворюються на розумні суперечки, коли народжується істина. Такі суперечки не є джерелом розчарування, навпаки, вони рухають родинний корабель. У таких сім’ях висока відповідальність, турботливість про дітей, яка є піклуванням не тільки про їх здоров’я, а й про виховання, формування особистості.

В абсолютно чистому вигляді класичні варіанти моделі сім’ї зустрічаються рідко. Відбувається змішування типів сімей. Але така класифікація соціологів заставляє подумати, переглянути свої власні спостереження, почуття іншої людини і, можливо, щось змінити, щоб не довести свій шлюб до розлучення.

Сімейне життя — довга дорога, щоб іти по ній разом, треба над цим працювати, сенс і мету цієї праці повинні розуміти обоє з подружжя.

Для планування сім’ї працюють психологи. Психолог обов’язково проводить бесіду з людьми, які вступають у шлюб. У своїй бесіді він насамперед пояснює, що є головним у шлюбі

.

Соціальна повага

За даними спеціалістів, вирішальним у сімейному житті є соціальний вид поваги. У деяких сім’ях цінується тільки особиста повага, яка ґрунтується на любові й симпатії. Легко розуміти і поважати людину, яка тобі приємна,

приносит ь радощі, задоволення, але важко, коли її погляди не збігаються з твоїми, коли її бажання і помисли не є подібними до твоїх. У таких випадках кожен намагається підігнати іншу людину під свій ідеал. Що сильніше люди кохають одне одного, то більше розчарувань принесе невідповідність ними ж створеного ідеалу з реальністю. У такому разі на допомогу приходить соціальна повага до особистості. Л.М. Толстой писав: “Не легкое де- ло стать одною душою и одним телом... А средство я знаю одно главное: ни на минуту из-за любви супружеской не утрачивать любви и уважения как человека к человеку. Чтобьі бьіли отношения, как мужа с женой, — но в ос- нове всего чтобьі бьіли отношения как к постороннему, к ближнему — зти- то отношения главньїе. В них держава”. Соціальна повага дозволяє рахуватися

з індивідуальністю іншої людини, з її звичками, бажаннями, інтересами, примирятися з її хобі. Ця повага примушує людину обмежувати свої інтереси, не перекладати їх на іншу людину, а також дозволяє вирішувати конфлікти і не доводити її до взаємної неповаги і розчарувань. Можна отруїти життя людини своїм коханням, якщо кохати, але не поважати особистість. Кохання без соціальної поваги

душить, гнітить і принижує.

 

 

Невихованість, безкультур’я — загибель для кохання

Чому народжується антипатія? Антипатія не пов’язана ні з зовнішністю людини, ні з її характером. Найважливіша причина розвитку антипатії — непримиримість. Антипатія збуджується, коли нам заперечують. Антипатичною стає людина, коли вона сердиться, кричить, лається. Культура поведінки в шлюбі має велике значення. Подружжя не завжди можуть вберегти себе від неприємностей, турбот, а відсутність культури і нестриманість перетворюють малі неприємності на великі.

Наша психіка має негативну властивість: більше реагувати на недоліки інших, ніж на свої. Коли ми критикуємо, ми виступаємо в ролі судді. Людина вихована, культурна недоліки в сім’ї намагатиметься не помічати, а допоможе їх уникнути, а людина груба, невихована перетворює їх на конфлікт.

Життя в сім’ї потребує відповідальності, взаємної допомоги, терпимості до помилок, вміння пристосовуватись одне до одного, дружелюбного бажання всі тяготи життя долати спільно.

Культура людини полягає у самовитримці. Людина, яка обмежує власні негативні емоції, виявляє характер.

“Я не знаю провини, — писав Гете, — в якій би я сам не міг провинитися”. Народне прислів’я стверджує: “Любити — це вміти прощати”.

 

 

Кожен з подружжя

сприймає життєві фактори по-своєму

Жінка менше, ніж чоловік, цікавиться абстракцією. Чоловік приносить конкретну реальність у жертву своїм широким планам. Чоловік кохає абстрактно. Для нього достатньо розуміння, що він кохає жінку. Найчастіше він мало говорить про кохання, хоча кохає по-справжньому. Жінка кохає конкретно, її почуття базуються на потребі ніжності, турботи про неї. Чоловік не турбується про те, яким чином виявляється його кохання. Жінка вимагає, щоб кохання виявлялося конкретно в кожному слові, жесті, при кожній зустрічі. Чоловік надає більшого значення роботі, науковим дослідженням. Жінка більше живе інтересами сім’ї, дітей. Інтереси сім’ї в цілому вище інтересів кожного з подружжя. Але це не обмежує індивідуальності, навпаки, сім’я збагачує, розширює індивідуальність. Подружжя, які поважають одне одного, знаходять шляхи спільного гармонійного існування.

 

 

Поведінка подружжя в суспільстві й у сім’ї

Серед близьких людей поводяться вільніше, спокійніше, безтурботніше, ніж поза родиною. І це зрозуміло, однак у сімейних стосунках завжди має зберігатися взаємоповага і почуїтя міри. Розумна жінка вдома намагатиметься бути привабливою, охайно вдягненою і зачісаною. У сімейній поведінці завжди слід бути тактовним, стриманим і зберігати почуття власної гідності.

 

 

Суперечка і сварка в сімейному житті

Гете якось сказав: “Я помічаю, що в сімейному житті, суперечки корисні, бо вони допомагають краще пізнати одне одного”. Але не можна допускати, щоб суперечка, дискусія перетворилася на сварку, коли дошукуються не істини, а причини, щоб звинуватити іншого. Щоб уникнути сварки, дуже важливо бути самокритичним. Варто шукати провину не в іншому, а в собі, пам’ятаючи східну мудрість: “Той, хто дивиться на власні недоліки, не встигає побачити недоліки інших”. Чуйність — запорука того, що в сім’ї буде взаємоповага, взаєморозуміння, делікатність — усе, що складає культуру поведінки подружжя.

 

 

 

Жити в сім’ї — це постійно бути цікавим одне для одного, будувати такі відносини, які не набридають, адже нудьга й одноманітність роз’їдають сім’ю, як іржа

Ніяка краса не зможе замінити свіжість контактів і легкість спілкування Езопу належать такі слова: “До краси звикаєш так само, як і до потворності. їх перестаєш помічати”. Якщо людям нічого сказати одне одному, їм нудно, нецікаво, краса не допоможе. Тоді починається охолодження, самотність у сім’ї. Подружжя перестають спілкуватися.

Ворогами кохання передусім є: 1) гонитва за грошима, матеріальними цінностями; 2) прямолінійність у відносинах; 3) звичка з’ясовувати відносини.

 

 

Чи важливо, щоб чоловік і дружина були друзями?

1. Любов розвивається за своїми законами, якщо з роками вона втрачає яскравість, на перший план виступає дружба.

2. Питання розподілу обов’язків у сім’ї вирішуються на засадах дружби.

3. У доброзичливій сім’ї діти засвоюють стиль поведінки батьків.

4. Дружба оберігає затишок сім’ї.

5. Організація здорового відпочинку в сім’ї — спорт, подорожі, музика тощо — найчастіше визначається дружніми стосунками чоловіка і дружини. У сім’ях друзів чоловік і дружина довіряють один одному. Там же, де сім’я тримається тільки на емоціях і фізичному контакті, часто виникають підозра, ревнощі, недовіра.

Перш ніж створювати сім’ю, варто подумати, чи надійного друга ви матимете на все життя.

У дружбі між чоловіками або між жінками прийнятними є критика і прямолінійність. У сім’ї такі характеристики дружби мають деяку обмеженість, аби вони не порушили сімейні взаємовідносини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ритми любові

 

Користуючися сучасними знаннями з психології, нейрофізіології, психологи намагаються пояснити, чому люди, які кохали одне одного, нерідко стають ворогами. Учені вказують на психофізіологічну установку, завдяки якій організм сприймає конкретну особу з певної позиції. Це упередженість сприйняття, що дає забарвленість образу, складаючи позитивне або негативне ставлення до нього. На установку можуть впливати різні чинники, слова. Така установка — умова формування і розвитку соціального способу життя. В емоційному ставленні людей одне до одного спостерігається ритмічність. Кожен стан, стабільне переживання того чи того ставлення характеризується спеціальною установкою.

 

У сім’ях можна спостерігати такі ритми:

 

1. Період палкого кохання. Позитивна установка не залишає подружжя ні на хвилину. Образ коханої людини постійно у свідомості.

 

2. Період охолодження. У разі відсутності партнера його образ зникає у свідомості. Коли партнер з’являється почуття спалахують.

 

3. Період посилення охолодження. У разі відсутності коханого приходить почуття дискомфорту, а з його появою з’являється необхідність посилення почуттів, вимога знаків уваги, ніжних слів тощо. У цій стадії потрібно знизити інтенсивність почуттів — більше уваги приділяти ро-

боті, іншим справам. Якщо цього не зробити, то настане період дратливості.

 

4. Період дратливості. Усе сприймається, як недоліки. Людина перебуває під впливом негативної установки. Як тільки кохана людина відсутня, залишає дружину в самотності, спокій повертається

.

5. Людина повністю під впливом негативної установки. Стан небезпечний, відносини між подружжям припиняються.

 

Фізіологи довели, що в корі великого мозку 60 % клітини є нейтральними до емоційних станів, 35 % — відповідають за позитивні емоції, а 5 % — за негативні. Центри емоцій розкидані, вони розташовані на різних рівнях ЦНС. Періодична емоційна втома провокує негативні установки.

Далеко не кожна розумна людина може усвідомити нове почуття до рідної людини. Періодичність у відносинах у сім’ї — явище природне, це потрібно розуміти і своєчасно давати коханій людині можливість відпочити від себе. Сигнал про необхідність відпочинку від близької людини посилається на емоційному рівні у вигляді нудьги, дратливості, неприязні. Наші знання допомагають уникати емоційної втоми,, яка ризводить до конфліктів і розпадання шлюбів.

 

Що повинна та хоче знати молодь про статеве життя і планування сім’ї.

Стан репродуктивного здоров’я підлітків викликає стурбованість в усьому світі. Це зумовлено, по-перше, швидким зростанням кількості випадків вагітностей серед дівчат-підлітків, а по-друге, значною кількістю народжень дітей поза шлюбом. Такі процеси є наслідком підвищення сексуальної активності підлітків (як юнаків, так і дівчат). В Україні значно зросла кількість жінок віком 18 років, що вже мали статеві стосунки. Перша менструація в дівчат настає раніше аніж у 15 років. Останнім часом багато молодих людей одружуються в більш зрілому віці, оскільки вони не в змозі матеріально забезпечити себе та свою сім’ю. Молодь прагне здобути додаткову освіту, на що потрібно

декілька років. Збільшення інтервалу між настанням статевої зрілості та одруженням зумовлює зростання кількості пологів поза шлюбом, що часто обмежує можливості молодих жінок здобути освіту.

На репродуктивне здоров’я молодих людей можуть впливати наслідки ранніх статевих стосунків і абортів. Фатальну загрозу життю молодої людини становить ВІЛ-інфекція.

Сексуальну активність підлітків можна пояснити тим, що ставлення суспільства до дошлюбних сексуальних стосунків нині є більш терпимим і не впливає на сексуальну поведінку молоді.

Часом молоді люди вступають у статеві стосунки за гроші, їжу чи з інших причин. Що молодший сексуально активний підліток, то більш імовірно, що його (чи її) примусили вступити в статеві стосунки.

Сексуально активні молоді люди частіше зловживають шкідливими звичками, що загрожують їхньому здоров’ю (куріння, вживання алкогольних напоїв і наркотиків). У багатьох країнах діють програми охорони репродуктивного здоров’я та сексуального виховання молоді. Результати аналізу виконання цих програм свідчать, що запорукою їхнього успіху є:

• широка підтримка програм з боку суспільства і батьків;

• доступність медичних послуг для молодих людей.

Більшість ефективних програм щодо статевого виховання молоді реалізується на базі шкіл. Усупереч побоюванням батьків і педагогів вони не призводять до сексуальних експериментів, про що свідчать результати досліджень, проведених у Швейцарії.

Такого самого висновку дійшли експерти ВООЗ, які досліджували цю проблему. Вони підтвердили, що статеве виховання підлітків не є причиною більш ранніх сексуальних стосунків.

Виконання завдань у ході практичного заняття

1. Навчити застосовувати контрацептиви.

' 2. Проводити пропаганду здорового способу життя.

Хід виконання

Завдання: Вибери контрацепти

Характеристика

контрацептиву

Пероральні

контрацептиви

ВМК

Діафрагма

Презерватив

Сперміциди

Перев’язування маткових труб

Вазектомія

Ін’єкційні

контрацептиви

Імплантат

 

Ефективність методу

Наявність побічних ефектів

Не потребує застосування страхувального методу

Наявність контрацептиву

Доступність

Може бути використаний будь- якою парою статевих партнерів

Не впливає на статеве життя

Нескладний у застосуванні

Не впливає на фертильність у майбутньому

Тривалість дії

 

 

Задача 1

У жіночу консультацію звернулася молода жінка з приводу проконсультувати її, як правильно вести менструальний календар і як при цьому оберігатися від небажаної вагітності. Статеве життя розпочала 3 міс. тому, одружена, користуються презервативами, але чоловік проти цього методу контрацепції.

Менструація розпочалася з 12 років, через рік термін її стабілізувався, через 26—31 день, триває 3 дні, помірна, неболісна.

1. Оцініть менструальний цикл жінки.

2. Виявіть проблеми і розв’яжіть їх.

3. Навчіть вести менструальний календар.

4. Навчіть жінку визначати

 

 

Задача 2

Вас запросили у школу провести бесіду про « Гігієну підлітків»

Завдання

1. Складіть план бесіди.

2. Виявіть основні проблеми.

 

Задача З

У жіночу консультацію звернулася жінка віком 18 років (студентка педагогічного коледжу) зі скаргами на затримку менструації протягом 2 міс. Вважає себе вагітною, народжувати дитину не хоче, оскільки посварилася зі своїм хлопцем, а батьки про вагітність нічого не знають.

1. Виявіть проблеми пацієнтки.

2. Розв’яжіть їх.

 

Задача 4

Вас запросили в школу провести бесіду на тему “Контрацептиви в житті людини”.

1. Скласти план бесіди.

2. Яку форму ви оберете для проведення бесіди?

 

Задача 5

До медичної сестри звернувся чоловік віком 55 років зі скаргами на підвищену пітливість, часте серцебиття, невпевненість у собі. Усе це виникло раптово, без ніяких причин.

Під час огляду органічних змін з боку органів і систем не виявлено.

1. Який діагноз поставила медсестра?

2. Тактика медичної сестри.

3. Виявіть проблеми пацієнта.

 

Задача 6

У поліклініку до терапевта звернулася жінка віком 50 років зі скаргами на швидку втомлюваність, припливи жару до голови, пітливість, серцебиття, біль голови.

Із анамнезу з’ясувалося, що остання менструація була 6 міс. тому, протягом 2 років нерегулярні.

Працює вчителем старших класів, має дуже велике навантаження, оскільки вчителі хворіють, доводиться заміщувати, із цього приводу дома сварки з чоловіком, син, якому скоро ЗО років, нещодавно посварився з дружиною і пішов із дому до батьків.

Після огляду терапевт відправив пацієнтку до гінеколога.

1. Який передбачувальний діагноз?

2. Чому терапевт відправив пацієнтку до гінеколога?

3. Які причини призвели жінку до такого стану?

 

 

Література

Ріст і розвиток людини / за ред. В.С. Тара сюка, І.Ю.Андрієвського. — К.: Медицина, 2008. — 400 с.

 

Основи загальної і медичної психології / за ред. І.С. Вітенка. — Тернопіль: Укрмедкни- га, 2003. — 344 с.

Губенко І.Я., Шевченко О.Т., Вразалій Л.П., Агішай В.Г. Медсестринський процес. Основи сестринської справи та клінічного медсестринства. — К.: Здоров’я, 2001. — 246 с.

 

 

 

Література     Основна:

·         1.Тарасюк В.С.Ріст і розвиток людини.-К.:Здоров’я,2002. с261-266

·         2.Тарасюк В.С.Ріст і розвиток людини.-К.:Медицина,2008.с278-288

·         3.Гаврилюк О.Ф. Ріст і розвиток людини.Практикум.Київ ВСВ « Медицина»,2010.                                                                                                                   с126-130

 

 

 

Коментарі

  1. Привіт друзі, це моє свідчення. Я одружений 5 років, ми живемо разом 9 років. Ми були розлучені 4 місяці. Він хоче піти і не хоче рятувати наш шлюб. Ми були чудовою парою (принаймні я в це вірив) і рідко сварилися. За кілька місяців до виходу з дому він був таким неактивним і багато спав. Я зрозумів, що у нього з кимось емоційний зв’язок, і підтвердив, що він її приваблює. Тоді він сказав, що більше не закоханий у мене і що не може зі мною жити. Я молився, плакав і так місяцями. Мені дуже потрібна допомога, і я хочу повернути свого чоловіка. Я серфінг в Інтернеті, коли побачив свідчення жінки про те, що доктор Алаба був чудовим чарівником, який допомагав вилікувати фіброміому, і вона могла змусити власну дитину відновити самовладання вдома. вона написала його контакт, і я скопіював його, спочатку я підозрював цей контакт, але мені справді потрібне постійне вирішення моєї проблеми, тому я надсилаю йому повідомлення з поясненням моєї ситуації, він сказав мені переконатися, що мій чоловік повернеться, якщо я щоб діяти так, як він мені вказав, я зробив усе, що він мені сказав, і на четвертий день отримав від нього вибачення про те, що він не знає, що з ним, того вечора він повернувся додому і помолився за всіх його гріхи і оскільки наша любов і шлюб стали міцнішими, я хочу подякувати великому магу заклинань доктору Алабі за його добру роботу і знову щастя в житті. Якщо у вас є такі ж сімейні проблеми чи інші проблеми, зв’яжіться з доктором Алабою сьогодні за адресою: dralaba3000@gmail.com або зв’яжіться з ним у WhatsApp та Viber за цим номером: +1 (425) 477- 2744 Здатний виконувати будь-які заклинання, на вашу думку, я Я живе свідчення .................

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Викладач Єрофєєва В.В. Предмет Хірургія Дата: 11.10.21. Тема лекційного заняття: «Ушкодження та гострі захворювання органів черевної порожнини.» Група 4 Б л/с

17.11.2021 Хірургія 3А л/с Тема практичного заняття№12: «Оперативна хірургічна техніка»

Єрофєєва В.В. Предмет Хірургія Група 3А л/с Тема практичного заняття№11: «Ускладнення гемотрансфузій. » Дата: 11.11.21.