Викладач Єрофєєва В. В Назва дисципліни: «Анестезіологія та реаніматологія». Тема практичного заняття №6: «Гостра дихальна недостатність. Охорона праці в галузі». Група 4 А с/с. Дата:23.04. 22.

 

Викладач Єрофєєва В. В

Назва дисципліни: «Анестезіологія та реаніматологія».

Тема практичного заняття №6:

«Гостра дихальна  недостатність. Охорона праці в галузі».

 Група 4 А с/с.         

Дата:23.04. 22.

 

Тема: «Гостра дихальна недостатность. Охорона праці в галузі».

 

НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА

Знати

 

Медсестринське обстеження пацієнтів із синдромом гострої дихальної недостатності.

Підготовка обладнання для проведення оксигенотерапії та штучної вентиляції легень. Способи відновлення прохідності дихальних шляхів.

Оцінювання результатів медсестринських втручань та їхня корекція. .

Клінічні ознаки утоплення в морській і прісній воді. Странгуляційна асфіксія. Медсестринська діагностика. Особливості надання невідкладної допомоги.

Медсестринське спостереження та догляд за пацієнтами з гострою дихальною недостатністю, вирішення дійсних і супутніх проблем.

Дотримання правил техніки безпеки, професійної безпеки, протипожежної безпеки, протиепідемічного режиму та охорони праці в галузі під час роботи з колючо-ріжучими інструментами, кисневими балонами, електроапаратурою тощо.

 

Практичні навички:

¾    вимірювання артеріального тиску та оцінювання показників;

¾    визначення пульсу та оцінювання показників;

¾    надання невідкладної допомоги астматичному статусі, ларингоспазмі, утопленні в морській і прісній воді, странгуляційній асфіксії;

 

¾    видалення стороннього тіла з верхніх дихальних шляхів;

 

¾    дотримання правил техніки безпеки, професійної безпеки, протипожежної безпеки, протиепідемічного режиму та охорони праці в галузі під час роботи з колючо-ріжучими інструментами, кисневими балонами, електроапаратами.

 

 

Повторіть,будь ласка,теоретичний матеріал та виконайте запропоновані завдання:

 

Вказати номер  правильного твердження

1.      Гостра недостатність дихання – це нездатність легень здійснювати акт дихання.

2.      ГДН – це розлад між роботою дихального центру і судиннорухового.

3.      ГДН завжди є наслідком ГСН.

4.      Респираторний дистрес синдром( ДС) це – «шокова» легень.

5.      Гіпоксія завжди є наслідком гіпоксемії.

6.      ГДН – це патологічний стан зумовлений розладом обміну газів між організмом  і навколишнім середовищем.

7.      Кінцевим результатом ГДН є артеріальна гіпоксемія  з гіперкапнією.

8.      Кінцевим результатом ГДН є артеріальна гіпоксемія  з гіперкапнією або без неї.

9.      Стадії гіпоксії розподіляються в такому порядку : людина стає загальмованою, потім виникає тимчасове збудження, яке змінюється зупинкою дихання.

10.  Стадії гіпоксії розподіляються в такому порядку : ейфорія, адинамія, декортикація, децеребрація.

11.  Врятувати від странгуляційної асфіксії неможливо.

12.  Логічним є розташування поняття: регургітація, аспірація, асфіксія, клінічна смерть.

                                               ЗАДАЧІ та ТЕСТИ

                        ( 1бригада-№1; 2бригада-№2; 3бригада -№3)

№1

Задача № 1

У хворого відсутня свідомість, виникли судоми. Зіниці розширені. Шкірні покриви  синюшні з мармуровим відтінком. АТ критично впав, пульс аритмічний. Виявлені гіпоксія і гіперкапнія.

Яка стадія гострої дихальної недостатності?  Невідкладна допомога.

Які інструменти входять до набору для інтубації трахеї?

1. Для усунення аспіраційного синдрому необхідно:

1.      Ввести еуфілін

2.      Відсмоктати із трахеї шлунковий вміст

3.      Ввести глюкокортикоїди

4.      Натиснути на епігастральну ділянку

5.      Промити шлунок

2. Під час їжі у пацієнта виникла раптово інспіраторна задишка, нападоподібний кашель, ціаноз обличчя, осиплість голосу. Постраждалий збуджений, охоплює руками шию. Які заходи виконає фельдшер?

1.      Трахеостомія

2.      Прийом Геймліха

3.      Потрійний прийом Сафара

4.      ШВЛ

5.      Постуральний дренаж

№2

Задача № 2         

Хворий К. 56 років, доправлений машиною швидкої допомоги у приймальне відділення зі скаргами на утруднене дихання. Збуджений, неспокійний. Шкіра ціанотична, суха. Дихання глибоке, 26/уд. за хв. У диханні беруть участь допоміжні мязи шиї, роздуваються крила носа. АТ 180/ 110 мм рт.ст. ЧСС  - 106/ хв. При дослідженні газів крові встановлено рО2  - 67 мм рт.ст. рСО2 – 49 мм рт.ст.

Вкажіть тип порушень та принципи надання медичної допомоги.

 

1. Який метод невідкладної допомоги є обовязковим компонентом лікування в разі гострої дихальної недостатності

                                     

1.      Оксигенотерапія

2.      Антигістамінні засоби

3.      Антибіотики

4.      Дезинтоксикація

5.      Промивання трахеї

2. Людину витягли із зашморга через 3 хвилини. Що треба враховувати при проведенні СЛЦР.

1.      Можливу втрату часу для допомоги

2.      Травму трахеї

3.      Травму шийного відділу хребта

4.      Попередній стан постраждалого

5.      Незворотні наслідки скоєного

№3

Задача № 3                     

Студент В. під час розмови з приятелем в кафе голосно сміявся, жуючи бутерброд. Раптово замовк, схопився руками за шию, обличчя посиніло, дихання припинилось. Ваші негайні дії.

А) Вас покликали , коли студент В. знаходився в непритомному стані, пульсація артерій різко ослаблена, судоми. Проведіть реанімаційні заходи.

Б) Студент В. уже 3 хвилини не подає ознаки життя. Ваше рішення?

 

1. Пацієнт після тяжкої ЧМТ знаходиться в коматозному стані, дихає через трахеостому. Чергова мед.сестра помітила, що дихання у нього стало частішим, зявився ціаноз шкіри. З чим повязані ці зміни в стані хворого?

1.      Западання язика

2.      Набряки легень

3.      Ларингоспазм

4.      Обтурація трахеостомічної трубки

5.      Спонтанний пневматоракс

 

2. Пацієнта з астматичним станом треба госпіталізувати в реанімаційне відділення тому, що тільки там можна:

1.      Динамічно спостерігати за пацієнтом

2.      Часто проводити біохімічні дослідження крові

3.      Здійснювати санаційну бронхоскопію

4.      Вимірювати центральний венозний тиск

5.      Здійснювати катетерізацію підключичної вени для проведення інфузійної терапії.

 

Література: Основна

Касевич Н.М., Шаповал К.І. Охорона праці та безпека життєдіяльності медичних працівників: підручник. — К.: Медицина, 2008. — 248 с.

Ковальчук Л.Я., Гнатів В.В., Бех М.Д., Панасюк А.М. Анестезіологія, реаніматологія та інтенсивна терапія невідкладних станів. — Тернопіль: Укрмедкнига, 2003.

Палій Л.В. Анестезіологія та інтенсивна терапія: підручник. — 2-е вид. — К.: Медицина, 2011.

Палій Л.В. Основи реаніматології: навч. посіб. — 2-е вид. — К.: Медицина, 2008.

Тарасюк В.С., Кучанська Г.Б. Охорона праці в лікувально-профілактичних закладах. Безпека життєдіяльності: підручник. — К.: Медицина, 2010. — 488 с.

Чепкий Л.П. Анестезіологія, реаніматологія та інтенсивна терапія. — К.: Вища шк., 2004.

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Викладач ЄрофєєваВ.В. Навчальна дисципліна: «Ріст і розвиток людини». Тема практичного заняття№5 «Розвиток ендокринної системи.» Група 3А с/с. Дата:28.09.21. Тема 5. Розвиток ендокринної системи.

17.11.2021 Хірургія 3А л/с Тема практичного заняття№12: «Оперативна хірургічна техніка»

Єрофєєва В.В. Предмет Хірургія Група 3А л/с Тема практичного заняття№11: «Ускладнення гемотрансфузій. » Дата: 11.11.21.