Викладач Єрофєєва В. В Навчальна дисципліна: «ВІйськово-медична підготовка та медицина надзвичайних ситуацій». Тема практичного заняття №6: «Організація екстреної медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях.Основи створення, структура і завдання Державної служби медицини катастроф(ДСМК). Система лікувально-евакуаційного забезпечення населення у надзвичайних ситуаціях. Транспортні катастрофи,їх медико-тактична характеристика. Лікувально-евакуаційні заходи в осередку транспортних аварій і катастроф» Група 4 А с/с. Дата: 27.04.22

 

Викладач Єрофєєва В. В

Навчальна дисципліна: «ВІйськово-медична підготовка та медицина надзвичайних ситуацій».

Тема практичного заняття  6:

 «Організація екстреної медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях.Основи створення, структура і завдання Державної служби медицини катастроф(ДСМК). Система лікувально-евакуаційного забезпечення населення у надзвичайних ситуаціях.

            Транспортні катастрофи,їх медико-тактична характеристика. Лікувально-евакуаційні заходи в осередку транспортних аварій і катастроф»

Група 4 А с/с. Дата: 27.04.22

НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА

Тема:  Організація екстреної медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях.Основи створення, структура і завдання Державної служби медицини катастроф(ДСМК). Система лікувально-евакуаційного забезпечення населення у надзвичайних ситуаціях. Транспортні катастрофи,їх медико-тактична характеристика. Лікувально-евакуаційні заходи в осередку транспортних аварій і катастроф.

МЕТА

знати:

I   Організація екстреної медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях.Основи створення, структура і завдання Державної служби медицини катастроф(ДСМК).  

    -  Завдання та організація Державної служби медицини катастроф (ДСМК). Заклади та формування ДСМК. Чинні законодавчі акти України, їх основні положення.

      - Основна мета та організаційні основи лікувально-евакуаційного забезпечення в системі ДСМК. Суть системи лікувально-евакуаційного забезпечення населення в надзвичайний період. Умови реалізації сучасної системи лікувально-евакуаційного забезпечення населення в надзвичайних ситуаціях (НС)

    -   Групи постраждалих, сортувальні категорії. Медичне сортування та медична евакуація. Обсяги медичної допомоги.

     - Прояв посттравматичного стресового розладу у дітей Особливості надання догоспітальних видів медичної допомоги дітям.

      Індивідуальні засоби захисту дітей.

Практичні навички:

           первинний огляд потерпілого (за алгоритмом САВС);

           перевірка стану свідомості;

           відновлення й забезпечення прохідності дихальних шляхів;

           видалення стороннього тіла з дихальних шляхів;

           введення ротового, носового повітроводу;

           безпечна позиція при самостійному диханні;

           укладання та перенесення потерпілих до евакуаційного транспорту;

           евакуація потерпілих;

           штучне дихання і непрямий масаж серця;

           профілактика травматичного шоку;

           тимчасова зупинка зовнішньої кровотечі;

           накладання асептичної пов'язки на рани та опікові поверхні;

           знерухомлення ушкодженої кінцівки підручними засобами;

           усунення явищ асфіксії (туалет ротової порожнини, носоглотки, за потреби — уведення повітропроводів, ШВЛ, інгаляція киснем);

           промивання шлунка за допомогою зонда в разі потрапляння отруйних речовин, застосування адсорбентів;

           часткова санітарна обробка потерпілих;

           .

Самостійна робота

Види медичної допомоги, завдання та їх обсяг: домедична допомога, долікарська (медсестринська) допомога, перша лікарська допомога, кваліфікована медична допомога, спеціалізована медична допомога.

Умови реалізації сучасної системи лікувально-евакуаційного забезпечення населення в надзвичайних ситуаціях (НС).

Особливості роботи з дітьми в осередках надзвичайних ситуацій.

Медична документація - первинна медична картка, сортувальні марки Забезпечення медичної допомоги на догоспітальному етапі евакуації. Особливості організації медичної допомоги дітям при НС.

II.  Транспортні катастрофи, їх медико-тактична характеристика. Лікувально-евакуаційні заходи в осередку транспортних аварій і катастроф.

ЗНАТИ

Лікувально-евакуаційне забезпечення та види медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях техногенного походження. Медичне забезпечення особового складу рятувальних загонів. Робота молодшого медичного спеціаліста в складі загонів і бригад екстреної медичної допомоги в районах транспортних катастроф.

Заходи домедичної та долікарської допомоги в ході рятувальних робіт в осередку транспортних аварій.

Особливості надання домедичної та долікарської допомоги в разі переохолодження, перегрівання та комбінованих уражень.

Практичні навички:

      порядок первинного огляду потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах, в салоні автомобіля;

      первинне медичне оцінювання характеру ушкодження та тяжкості загального стану потерпілих;

       накладання шинного комірця;

       накладання пов’язок за різних видів ушкоджень;

       проведення іммобілізації ушкоджених кінцівок табельними засобами;

       контроль за правильністю та доцільністю накладання джгута;

      уведення засобів профілактики шоку, серцево-судинних та інших засобів за показаннями;

       уведення знеболювальних;

       витягування потерпілого із салону автомобіля;

       вирішення ситуаційних задач.

Самостійна робота

Лікувально-евакуаційне забезпечення та види медичної допомоги постраждалим у надзвичайних ситуаціях техногенного походження. Медичне забезпечення особового складу рятувальних загонів.

Порядок дій бригад швидкої медичної допомоги на місці транспортних аварій.

ЗАВДАННЯ

Питання, на які ви зможете надати відповідь

1.Чинні законодавчі акти України, їх основні положення.

2.Медичне сортування та медична евакуація.

3.Види медичної допомоги, основні вимоги до них та їх обсяг: перша медична допомога, долікарська допомога, перша лікарська допомога, кваліфікована медична допомога, спеціалізована медична допомога.

4.Особливості надання догоспітальних видів медичної допомоги дітям.

 

Тестові завдання для самоконтролю ( з теми:Завдання та організація Державної служби медицини катастроф (ДСМК)

 

1. Процедура медичного сортування розпочинається з:     

 

А. Виведення із вогнища ураження всіх «зелених» постраждалих, якi пересуваються самостійно.

В. Психологічної підтримки всіх постраждалих .

С. Підрахунку загального числа постраждалих

D. Забезпечення прохідності дихальних шляхів

Е. З'ясування рівня свідомості постраждалого

 

2. Під час проведення процедури медичного сортування допускаються такі заходи надання екстреної медичної допомоги:

 

А. Зупинка зовнішньої кровотечі

В. Забезпечення прохідності дихальних шляхів за допомогою ротогорлової або носогорлової трубки

С. Переведення постраждалого у стабільне положення на боці

D. 5 реанімаційних вдихів дітям до 8 років

Е. Все з перерахованого

 

3. Під час медичного сортування у постраждалого виявлено дихання 28ххв-1. пульс 96 удххв-1, відсутність реакції на команду: «Відкрийте очі». До якої сортувальної  групи належить постраждалий:

 

А. «Червоної»

В. «Жовтої»

С. «Зеленої»

D. «Чорної»

Е. «Фіолетової»

                                                                                                                    

Тестові завдання для самоконтролю    (до теми Транспортні катастрофи )

 

 

1. Під час проведення авіашоу на Скнилівському аеродромі, літак, втративши керування, проковзнув по оглядовому майданчику для глядачів і вибухнув далеко за його межами. На місце пригоди відразу прибули чергові бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги. Де вони організували відносно вогнища ураження перший етап медичної евакуації?

 

А. Безпосередньо у вогнищі ураження

В. На межі вогнища ураження

С. За межами вогнища ураження

D. У зоні, визначеній рятувальниками для підвезення поранених

Е. Перший етап евакуації не організовували взагалі

 

2. Під час падіння літака на авіашоу серед постраждалих виявилися дорослі і діти з механічними, термічними і комбінованими ураженнями. Всі знаходилися у стані психічного стресу. На полі в перші хвилини після катастрофи знаходилося тільки три бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги, які не могли надати допомогу всім постраждалим. Іншi бригади під'їжджали до автомобільної стоянки. Домедичну допомогу добровільно надавали глядачі і працівники аеродрому. Якій категорії постраждалих насамперед слід було надати домедичну допомогу?

 

А. Особам похилого віку у тяжкому стані

В. Особам незалежно від віку у тяжкому стані

С. Дітям незалежно від тяжкості стану

D. Дітям у тяжкому стані

Е. Особам похилого віку незалежно від стану

 

3. На залізничному переїзді пасажирський потяг зіткнувся з автобусом. Внаслідок зіткнення загинуло 18 пасажирів автобуса, ще 24 отримали механічні ураження різного ступеня тяжкості. Де і хто буде надавати постраждалим кваліфіковану медичну допомогу?

 

А. На межі вогнища ураження бригади постійної готовності першої черги

В. На межі вогнища ураження спеціалізовані бригади постійної готовності другої черги

С. У лікувально-профілактичних установах спеціалізовані бригади постійної

готовності другої черги

 D. У лікувально-профілактичних установах терапевти і хірурги загального

профілю

Е. Усі вищеперераховані медичні працівники в лікувальних установах

 

4. Внаслідок зіткнення автобуса з бензовозом вибухнуло пальне,5 чол. загинуло на місці пригоди, понад 30 чол. отримали механічні травми поєднані з термічними опіками. Де і хто буде надавати ім спеціалізовану медичну допомогу?

 

А. У лікувально-профілактичних установах медичні працівники – лікарі вузької спеціалізації

 

В. У лікувально-профілактичних установах терапевти і хірурги загального профілю

С. У лікувально-профілактичних установах медичні працівники вузької спеціалізації й спеціалізовані бригади постійноï готовності другої черги

D. За межами вогнища ураження бригади постійної готовності першої черги E. Медичні працівники лікувально-профілактичної установи, куди будуть евакуйовувати постраждалих

 

 

 

 

Література:

1)Гут Т.М. Практикум з вйськово- медичної підготовки:.-К.: Здоровя,2001.-92с.

2)Пашко К.О.,Герасимів І.М. Вйськово- медична підготовка: підручник для вищих навчальних закладів 1-2 рівнів акредитації.-Тернопіль:Укрмедкнига,1999.-323с.

3)СидоренкоП.І.Військовомедичнапідготовка:підручник//П.І.Сидоренко, Т.М. Гут, Г.А.Чернишенко.- К.: Медицина, 2008.-432 с.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Викладач ЄрофєєваВ.В. Навчальна дисципліна: «Ріст і розвиток людини». Тема практичного заняття№5 «Розвиток ендокринної системи.» Група 3А с/с. Дата:28.09.21. Тема 5. Розвиток ендокринної системи.

17.11.2021 Хірургія 3А л/с Тема практичного заняття№12: «Оперативна хірургічна техніка»

Єрофєєва В.В. Предмет Хірургія Група 3А л/с Тема практичного заняття№11: «Ускладнення гемотрансфузій. » Дата: 11.11.21.